”Øland kanalsystem er optaget/registreret i databasen for byggeprodukter, som kan anvendes/indgå i Svanemærket byggeri.”

Med telefonen som sit vigtigste arbejdsredskab jagter Karoline Engelund Hansen dårlige oplevelser hos Ølands kunder. Hun er ikke interesseret i ros, for det er fejlene, der fortæller, hvor Øland skal gøre det bedre.

Karoline Engelund Hansen

Karoline Engelund Hansen ved telefonen. Hun ringer til kunder hver dag for at høre om deres oplevelser med Øland
- helst de dårlige.

”Hej - det er Karoline fra Øland”

... sådan har det i nogle måneder lydt, når montører og projektledere er blevet ringet op af Øland. I en nyoprettet stilling som intern salgssupporter går Karoline Engelund Hansen dagligt Ølands kunder på klingen for at forstå, hvor virksomheden kan gøre det bedre som leverandør.

-Formålet er at høre fra hestens egen mund, hvor skoen trykker, så vi kan handle på det og gøre det bedre fremadrettet. Vi tror på, at kunderne bedre end dyre konsulenter kan fortælle os, hvor vi har hullerne i osten, og Karoline har en exceptionel evne til at få kunderne til at fortælle, siger administrerende direktør i Øland, Carsten Madsen og fortæller, at det var med nogen usikkerhed, virksomheden søsatte det nye initiativ.

-I ventilationsbranche er man ikke vant til at blive ringet uopfordret op på den måde. Vi anede ikke, om kunderne ville afse tid til det, men det er blevet fantastisk godt taget imod, siger han. Jeg tror, kunderne kan mærke, at vi tager samtalerne meget seriøst. Det er ikke bare en grille, vi har fået, og vi følger al feedback til dørs. Hele ideen er, at vi skal lære af vores fejl, så vi konstant bliver dygtigere til at levere gode kundeoplevelser, siger Carsten Madsen.

Karoline Engelund Hansens stillingsbetegnelse er intern salgssupporter. Hun startede i Ølands kundeservice i 2016 og har før det været ansat i indkøb og salg inden for fiber, elektronik og reservedelssalg.

"Det skaber respekt og betyder, at vi kan have en meningsfuld dialog, som giver værdi for både kunderne og Øland, siger Karoline Engelund Hansen."

-Jeg kendte intet til ventilation, da jeg startede hos Øland, men jeg er vant til arbejde i en mandeverden og er hurtigt blevet fortrolig med ventilationsbranchen. Det er en klar fordel at vide, hvordan vores løsninger spiller ind i montørernes og projektledernes hverdag, når jeg ringer op. Det skaber respekt og betyder, at vi kan have en meningsfuld dialog, som giver værdi for både kunderne og Øland, siger Karoline Engelund Hansen.


Ønsker du flere oplysninger, kontakt venligst:

Presserådgiver Hanne Hyldborg, 29 69 42 10
Presserådgiver Mads Byder, 20 62 77 27


Om Øland A/S
Øland er Danmarks førende leverandør af ventilations- og isoleringsprodukter. Virksomheden har vind i sejlene og har lige siden opstarten som enkeltmandsvirksomhed i 1980 haft fremgang hvert eneste år. I dag er Øland en stor professionel spiller på markedet med 110 medarbejdere og et stærkt fokus på kundeviden og kompetencer. Øland indgår sammen med VVS-grossisten Brødrene Dahl, byggemarkedskæden Optimera og rørvirksomheden Heradan i Saint-Gobain koncernen, der er en af Europas største industrikoncerner inden for produktion og distribution af byggematerialer, glas og andre specialprodukter. Der er flere oplysninger om Øland på www.oeland.dk.