Ventilations- og isoleringsvirksomheden Øland åbner nu en lokalafdeling i Birkerød. Den nye butik, der kommer til at dele adresse med VVS-grossisten Brødrene Dahl, er et led i at komme endnu tættere på kunderne i det nordsjællandske.

Når Øland tirsdag den 2. maj åbner op for sin niende afdeling på Birkerød Kongevej 27.  I Birkerød bliver det under samme tag som Brødrene Dahl. De såkaldte one-stop-two-shops er et koncept, som de to virksomheder allerede har stor succes med i Aarhus, Aalborg, Odense og Esbjerg.

- Der er rift om de gode placeringer. De bedste lokationer er dyre, og rigtig mange steder er de allerede taget. Ved at gå sammen med Brødrene Dahl har vi i Øland mulighed for at placere os på de bedste adresser, samtidig med at vi kan spare kunderne for en masse tid ved at tilbyde dem en fuldstændig løsning inden for ventilation, isolering, VVS- og klimaløsninger, siger Carsten Madsen, direktør i Øland.

Med placeringen af Øland i Birkerød udbygger ventilations- og isoleringsvirksomheden sin landsdækkende position, som er en erklæret strategi; at være så tæt på kunderne som muligt.

- Øland Birkerød er endnu en udbygning af vores netværk, og jeg har store forventninger til butikken. Den skal være et brohoved til resten af Nordsjælland, samtidig med at butikken også skal aflaste vores afdeling i Brøndby, der har rygende travlt, siger Carsten Madsen.

Kundeservice skal drive forretningen

Det bliver den 28-årige Sara Hallengreen, der skal stå i spidsen for den nye Øland forretning i Birkerød. Sara Hallengreen har tidligere drevet to Only-butikker i Nordsjælland, og selvom der umiddelbart er langt fra modetøj til ventilation, så er Carsten Madsen ikke i tvivl om, at Sara er den rette til jobbet.

- Hun er den helt rigtige til at drive Øland  i Birkerød. Jeg ved udmærket, at der er stor forskel på B2B og B2C, men kundeservice er en vigtig fællesnævner. Hos os sælger produkterne ofte sig selv, men vi er stadigvæk en kundedrevet virksomhed – og er den gode service altafgørende. Sara er garant for god service, og det er det vigtigste hos os siger Carsten Madsen.