Ventilationsvirksomheden Øland får ny direktør. Johnny Øland, som har stået i spidsen for virksomheden i 22 år, overlader direktør stolen til salgsdirektør Carsten Madsen. Han skal fortsætte den succesfulde kurs i virksomheden, som siden 2008 har været en del af Saint-Gobain Distribution Denmark.

Johnny Øland siger den 31. oktober farvel til sit livsværk Øland Ventilation. Efter 22 år i spidsen for Øland overlader Johnny direktørposten til sin mangeårige kollega Carsten Madsen. Carsten Madsen får titel af kommerciel direktør og indtræder samtidig i ledergruppen i Saint-Gobain Distribution Denmark.

Carsten Madsen kom til Øland i 1994 og har som salgsdirektør kørt et meget tæt parløb med Johnny Øland gennem årene. Det er derfor en yderst erfaren leder med stor indsigt i branchen, der overtager ledelsen af den succesfulde virksomhed. Øland har siden opstarten i 1981 haft fremgang hvert eneste år og er i dag en stor professionel spiller på ventilationsmarkedet med et stærkt fokus på kundeviden og kompetencer.

Johnny Øland kom ind i Øland i 1987. Han overtog ledelsen af virksomheden fra sin far i 1993 og har ført den frem til den nuværende markedsposition.

-Da jeg i 2008 solgte Øland Ventilation til Saint-Gobain Distribution Denmark (SGDD), var det ikke planen at blive som direktør i otte år mere. Men det har været sjovt, og nu er tiden altså inde til noget andet. Det er ikke spor vemodigt. Jeg har nydt alle arbejdsdage med rigtig mange gode kollegaer, konkurrenter og kunder. Øland har en helt speciel ånd, som vil bære virksomheden positivt videre i mange år. Den er i de bedste hænder med alle ”Ølænderne” og Carsten ved roret, siger Johnny Øland.

Hos den øverste ledelse i SGDD ønskes Johnny Øland held og lykke.

-Johnny Øland har haft meget stor betydning for Ølands succes. Han har ikke blot præsteret vækst og rekordregnskaber selv i kriseårene, men også opbygget en stærk kultur med meget engagerede og kreative medarbejdere. Samtidig har han givet SGDD mange spændende muligheder, fx med udvidelsen af ventilationsforretningen til også at have et forretningsben med teknisk isolering. Jeg ønsker Johnny held og lykke i fremtiden på vegne af hele SGDD. Vi vil nu arbejde videre med Carsten Madsen, der er den helt rette til at føre virksomheden videre. Carsten Madsen står blandt andet bag den banebrydende kundeservice, som Øland er kendt for i hele byggeriet, siger Jesper Faurholdt, administrerende direktør i SGDD.

Om Saint-Gobain Distribution Denmark
Saint-Gobain Distribution Denmark (SGDD) er repræsenteret på 80 forskellige lokaliteter med forretninger og salgsenheder indenfor Brødrene Dahl, Optimera, Heradan, Øland og Zupply.Virksomheden har ca. 1.200 medarbejdere og en årlig omsætning på ca. 4,1 milliarder kr. SGDDs mission er at bidrage med bæredygtige kvalitetsmaterialer med høj faglighed til den professionelle byggebranche.