Triple AAA bronze til Øland

For 3. år i træk er det lykkedes ventilationsvirksomheden Øland at opnå den eftertragtede AAA-kreditvurdering. Øland er nu med i den lille eksklusive klub af Tripple-A Bronze virksomheder, som tæller de absolut sundeste virksomheder i dansk erhvervsliv.

Kun to procent af alle danske virksomheder kan smykke sig med den værdifulde Tripple-A Bronze kreditvurdering. Alligevel er det lykkedes for Øland – med rødder i den krisetyngede byggeindustri – af få det gyldne stempel efter at have scoret økonomisk hattrick for 3. år i træk. Triple A Bronze er den højeste kreditværdighed, man kan opnå og er et bevis for, at virksomheden hører til blandt de mest solide i dansk erhvervsliv.

-Kreditvurderinger skiller fårene fra bukkene, og vi er da stolte af at få denne blåstempling. Øland har haft fremgang gennem hele krisen, men vi er også dygtige til at administrere vores penge, siger adm. direktør Johnny Øland fra Øland.

-Vi er meget bevidste i vores til- og fravalg, og derfor har vi både det økonomiske og mentale overskud til at fokusere på de områder, der skaber værdi for vores kunder og for os selv. Vi er kendt som branchens frække dreng, og det er rigtigt, at vi altid går til venstre, hvis flertallet drejer til højre, men vi gør kun ting, vi kan tjene penge på. Det er dybt forankret i hele organisationen, siger Johnny Øland.

Kreditvurderinger er – især i økonomisk ustabile tider – et vigtigt værktøj for kunder, leverandører og medarbejdere, som kan få ekstern dokumentation for, at en virksomhed er sund, stabil og værd at indgå en aftale med. Jo stærkere en virksomheds rating er, des flere muligheder har den for at give tilbud på økonomisk tungere tilbud.

Det er Soliditet, der har ratet Øland. Soliditet er Nordens største udbyder af kredit- og forretningsinformation.

Samspilsramte håndværkere